vrijdag 26 augustus 2011

Lush Haul!

Trouwe lezers weten dat ik een sucker for Lush ben. Nieuwe lezers (welkom!) zullen dat wel snel doorhebben. Ik probeer al mijn vriendinnen en zelfs vrienden te bekeren tot Lush. Als ze op bezoek komen, laat ik ze steeds snuffelen aan een aantal producten, voor hun verjaardagen sleep ik hen mee naar de Lush winkel en mogen ze een aantal producten uitkiezen. Het vriendje wordt misschien wel een beetje gedwongen door mij. Als hij in bad zit, durf ik wel eens  met een Bath Ballistic in mijn handen "onopzettelijk" en totaal "onverwacht" struikelen en "per ongeluk" die Bath Ballistic in zijn bad laten vallen. Oeps? Eén keer heeft hij zelf een Lush product gebruikt, maar dat liep af met een sisser. In plaats van een ervaringsdeskundige, being moi, in te schakelen, besloot hij om de eerste de beste Solid Bar te nemen om zijn haar mee te wassen. Hij gebruikte Jungle, een conditioner. Omdat het niet begon te schuimen, bleef hij maar met de bar over zijn haren gaan. Resultaat: een erg vettige, platte coupe. Ondertussen heb ik hem een nieuw product voorgeschoteld, Dirty Shaving Cream. Momenteel heeft hij het één keer aarzelend gebruikt. Ik denk dat hij nog wat last heeft van post traumatische stress van zijn Jungle-ervaring. 

Aaaaanyway, ik ben vorige week nog eens de stress van mij gaan af winkelen en natuurlijk moest ik bij Lush binnen gaan. De laatste maand heb ik last van Bon Jovi haar. Say whuuut? Ja, Bon Jovi haar. 80ies-style! 

Bron: Google

Alsof dat nog niet erg genoeg is, heeft enkel het bovenste gedeelte er last van. Mijn haar is namelijk in laagjes geknipt. Het bovenste gedeelte springt alle kanten uit, het onderste gedeelte blijft recht naar beneden hangen. Ik heb dus eerder last van een Bon Jovi inspired mullet. Bon, je snapt het wel. Lovely Lushie Saskia begreep onmiddellijk wat ik bedoelde. Ik vertelde haar dat ik al Jasmin and Henna Fluff Eaze gebruikte, maar dat dit niet het gewenste resultaat had. Ze legde me uit dat mijn haar zo frizzy is door een tekort aan vocht. "Ja maar", bracht ik hier tegen in, "ik heb wel snel vet haar." Maar al gauw leerde ik van Saskia dat vet en vocht niet hetzelfde is. Droog en frizzy ook niet. Ze raadde me drie dingen aan: 
- overstappen van Jumping Juniper (voor vet haar) naar Squeaky Green (voor normaal tot vet haar)
- overstappen van Jasmine and Henna Fluff Eaze (tegen fluff) naar H'Suan Wen Hua (vochtinbrengend)
- een ienie mienie hoeveelheid R&B ook op de wortels gebruiken in plaats van enkel op droge punten

Squeaky Green ruikt heerlijk naar een zomerse kruidentuin en bevat ingrediënten zoals rozemarijn, netel, tea tree, pepermunt, kamille, ... Er zitten een aantal twijgjes in waardoor het een beetje lastig is om de Bar over je haar te wrijven, maar zolang je niet als een zot te keer gaat, zal je geen plukken haar uit trekken of zo. 

Squeaky Green

Squeaky Green
Deze shampoo bar kost 8,95 euro en net zoals alle andere shampoo bars zou je hier tot 3 maal langer mee toekomen dan met een fles vloeibare shampoo van 250ml. 

H'suan Wen Hua is een haarmasker op basis van laurier, eitjes, banaan en avocado (onder andere) en ruikt volgens Saskia naar kruidige koekjes. Ik vond inderdaad dat het naar kerstkoekjes rook. Je brengt dit product rijkelijk aan op droog haar. Voor dit masker is het echt belangrijk om het op droog haar aan te brengen omdat het de bedoeling is om je haar vochtrijker te maken. 20 minuten laten inwerken, afspoelen, shampoo en eventueel conditioner. Easy as pie! Ik heb dit product al twee keer geprobeerd en het resultaat mag gezien worden. Ik zie er 's ochtends niet meer uit alsof ik met mijn vingers in het stopcontact geslapen heb. 

H'suan Wen Hua

H'suan Wen Hua

H'suan Wen Hua

Een pot van 225 gram kost 12,95 euro. Ik heb haar tot over mijn schouders en kom met zo'n pot twee keer en een beetje toe. Aangezien hier verse eieren in zitten, heb ik voor alle zekerheid mijn pot in de koelkast gezet. 

Omdat mijn gezichtshuid me nog steeds de parten speelt, vroeg ik aan Saskia of ze me een aantal producten kon aanraden. De laatste tijd begint mijn gelaat droge plekken te vertonen. Na een uiteenzetting over mijn dagelijkse routine, vroeg Saskia of in de producten die zij niet kende alcohol zat, want dit kon wel eens de bron zijn van mijn droge huid (rare zin, I know!). Toen ik thuis de ingrediëntenlijst van de producten controleerde, zag ik dat er inderdaad alcohol in zat. Good to know, right? Aangezien ik al Eau Roma toner gebruikte, besloot ze om daarop verder te bouwen. Ze raadde me aan om mijn gezicht te reinigen met Ultrabland. Ideaal voor te ontshminken maar ook voor een diepere reiniging. Als je een hele dag in een stad rondloopt, tussen auto's en in de metro krijgt je huid het te verduren. De onzuiverheden zetten zich vast in je poriën. Ultrabland (16,95 euro voor 100 gram) bevat amandelolie, bijenwas en honing waardoor die onzuiverheden uit je huid getrokken worden. 

Ultrabland

Lijkt op mayonaise he?


De Ultraband werd afgehaald met Eau Roma Water toner (10,95 euro voor 250 gram of 5,95 euro voor 100 gram).

Eau Roma

Handig much?

Voilà, nu had ik een propere huid. Op naar een verzorgde huid. Saskia stelde voor om ook voor deze stap gebruik te maken van hetgeen ik al had, namelijk Eau Roma, en hieraan Vanishing Cream Moisturiser toe te voegen. Door mijn huid vooraf in te spuiten met de toner en hierover de Vanishing Cream aan te brengen, moest ik wel langer wrijven eer het product opgenomen was, maar hierdoor sloot ik wel meer vocht in. Bye, bye droge plekken. 

Vanishing cream
Vanishing Cream kost 25,95 euro voor een potje van 45 gram. Ik weet het, als je alles optelt, kom je aan een groot bedrag. Misschien ben je hierdoor wel geneigd om de spullen vanuit Engeland over te laten komen. Ik laat af en toe ook spullen overkomen van Engeland. Het is goedkoper, dat valt niet te ontkennen, zeker nu de pond zo laag staat. MAAR: als je nieuwe producten wilt gebruiken, raad ik je toch aan om naar een Lush-winkel te gaan. De uitleg die je krijgt, is onbetaalbaar. Bovendien krijg je een verzorgingsroutine speciaal voor jou en jouw noden samen gesteld. En geef toe, van een bezoekje aan een Lush-winkel word je instant happy. De geuren, de kleuren, de sfeer, love it! 

2 opmerkingen:

  1. Ik houd vooral van hun bubble bars en dergelijke. Ruiken zooo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb standaard één comforter en één karma bubble bar op voorraad. Zodra ik eraan begin, moet ik een nieuwe kopen. Als je deze bij een verpakking zakdoeken bewaard, gaan de zakdoeken er ook naar ruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen