woensdag 31 augustus 2011

Juwelen storage

Ik hou van juweeltjes. En dan vooral oorbellen. Ik zit aan ongeveer 150 paar oorbellen. Een tijdje terug waren dat 200 paar. Om de twee jaar hou ik grote kuis en vliegen oorbellen die ik niet draag of niet meer mooi vind buiten (of beter gezegd richting de oren van vriendinnen). Armbanden en halskettingen vind ik super om een outfit mee op te vrolijken. Maar als je een grote hoeveelheid aan juwelen hebt, kan het soms moeilijk zijn om te onthouden wat je nu eigenlijk precies in jouw stash hebt. Daarom bewaar ik zo goed als al mijn juwelen op mijn nachtkastje, en wel zo:



Mijn oorbellen hangen aan een soort van draairek waar 90 paar oorbellen aan opgehangen kunnen worden. Ik heb ze per kleur gesorteerd.


Bovenaan het rek zijn een aantal gekrulde haken. Deze gebruik ik om mijn ringen aan te hangen. In het midden van het rek kan je ook een aantal haken vinden. Aan deze hang ik een paar halskettingen.




Eigenlijk heb ik een tweede rekje nodig want ik begin al een paar per gaatje te steken, in plaats van één oorbel per gaatje.


Zoals jullie kunnen zien, zijn die allemaal hangers. Stekers bewaar ik in een doosje in de lade van mijn nachtkast. 

Juwelen (en haarspelden) die ik 's avonds uit doe, leg ik in een schaaltje. Eens het schaaltje naar mijn zin te vol wordt, sorteer ik alles terug. 


Mijn armbanden hang ik aan een juwelenboom die het vriendje voor me gekocht heeft toen hij het beu was om overal armbanden te vinden. Te grote armbanden liggen er gewoon naast. 


De halskettingen die niet aan het oorbellenrekje hangen, hangen aan vier speciale haken aan mijn kast. Deze haken zijn halve vogels. Het ziet eruit alsof een vogel door de kast probeerde te vliegen en halverwege is blijven steken. 




Maar ik zou mezelf niet zijn als ik toch niet een beetje chaotisch zou zijn. Verspreid over onze woning kan je nog wat schaaltjes en doosjes vinden met oorbellen, kettingen, ringen, armbanden. 

Hoe bewaren jullie je juwelen?

2 opmerkingen:

  1. waar kan je zo'n draairekje kopen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb mijne via internet besteld: http://www.laviedemarie.nl/sieradenrekjes/oorbellenrekje/
    Ik ben er niet honderd procent tevreden mee. Een paar van de gaatjes zijn door de rand geboord, waardoor de oorbel er gewoon doorvalt. Ik geloof dat ik zo 4 gaatjes niet kan gebruiken. En er zat wat roest op (maar dat heb ik eraf geschuurd).

    BeantwoordenVerwijderen