zaterdag 25 juni 2011

Het komt me de oren uit!

Niet alleen mijn oren, maar ook mijn poriën! De stress bedoel ik dan. Tijdens de examens heb ik steeds last van pukkels en vet haar. Pure stress! In een vorige post over droogshampoo konden jullie lezen hoe ik vet haar aanpak. Dezelfde dag kreeg ik nog een mailtje met daarin de vraag hoe je vet haar kan voorkomen. Welll, daar moest ik toch even van in mijn vet haar krabben. Ik was al een tijdje aan het overwegen om bij Lush een Jumping Juniper solid shampoo bar voor vet haar te kopen maar de reviews die IK er erover las, waren niet zo positief. Veel gebruikers zeiden dat hun haar erg droog en broos werd en als stro aanvoelde. Dus dacht ik, thanks but no thanks. Maar toen dat mailtje binnenkwam, dacht ik, waarom niet. Ik besloot ook om ineens naar de apotheek te gaan om productje tegen pukkels te kopen. Als ik stress heb, krijg ik niet één, niet twee, meestal zelfs niet drie en vier, maar een hele vloot aan pukkels op mijn kin, klaar om de rest van mijn gezicht te veroveren. De apotheker raadde mij een aantal producten uit de Effaclar-lijn van La Roche Posay aan. Ik vertrok met de Effaclar duo voor een gestresseerde huid.



Na drie weken testen, kan ik jullie met een gerust hart beide producten aanraden. 

De Jumping Juniper solid shampoo bar is een vaste shampoo op basis van lavendel en jeneverbessen, maar ruikt raar genoeg naar vers geperst citroensap. 



Hoe werkt het? 
Je maakt je haar nat en wrijft twee tot vier keer (afhankelijk van de hoeveelheid haar op je hoofd) met de shampoo bar over je hoofd. Wassen maar. Ik was mijn haar twee keer per wasbeurt. De eerste week heb ik mijn haar steeds één keer gewassen omdat ik bang was dat mijn haar zou uitdrogen, maar dat bleek uiteindelijk ongegrond te zijn. Zoals ik al zei, gebruik ik de shampoo bar al drie weken en mijn haar voelt zelfs gezonder aan dan tevoren. Mijn haar wordt minder snel vet en dus moet het minder gewassen worden. Misschien dat het daar aan ligt dat mijn haar gezonder geworden is, want te veel wassen kan ook niet gezond zijn. Anyway, de bar blijkt nauwelijks afgenomen te hebben in omvang. Lush belooft dan ook dat je met één zo'n shampoo bar even lang kan toekomen als met drie flessen shampoo van 250 ml. Je moet wel een beetje zorgzaam omgaan met de bar wil je dat 'ie lang genoeg goed blijft. Dit houdt in dat je de bar niet in een vochtige douche moet laten liggen. Als je de bar opbergt in een doosje, doe je er best aan om de bar eerst op te laten drogen vooraleer je het in het doosje opbergt, anders kan er wel eens schimmel op komen staan. Ik leg mijn bar op een zeepschaaltje met een soort van ventilatiesysteem (verkrijgbaar in de Casa voor +/- 5 euro). 




Dan komen we tot de Effaclar duo. Deze verzorgende crème werkt zowel preventief als curatief. Het voorkomt dat er pukkels bijkomen en pakt reeds bestaande pukkels grondig aan. Na een dikke week was mijn huid effectief opgeklaard. Het verzorgend gedeelte van de belofte werd dus ingelost. Toen ik twee dagen geleden op een ongoddelijk uur moest opstaan om een ongoddelijk examen af te leggen, besloot ik om enkel de Effaclar aan te brengen en mijn make-up achterwege te laten. Al snel werd duidelijk dat het verzorgend gedeelte van de belofte ook ingelost werd want ik kreeg van verschillende mensen de vraag waar ik nog de tijd had gevonden om me op te maken. Score!


De Jumping Juniper solid shampoo bar van Lush kost 8,75 euro per stuk. De Effaclar duo is enkel te verkrijgen bij de apotheek en kost 14 euro voor een tube van 40 ml.

3 opmerkingen:

  1. Zelf ook heel tevreden over la Roche posay. Ik kende dit productje wel niet. Lijkt mij interessant

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me best een goede crème! En zeker nog betaalbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Sariitha: Ik kende de effaclar-lijn eerst ook niet, maar de apotheker was super behulpzaam en stelde ook veel vragen om te weten welk product van welke lijn het best zou zijn.

    @ BeautyLoves: De prijs is inderdaad te doen. Ik was bang dat het meer ging zijn, want bij de apotheek kan het nogal wat kosten :)

    BeantwoordenVerwijderen