vrijdag 12 augustus 2011

Knoflook en chocolade!

Neen, dit is geen post met een recept from hell, maar wel een review over twee gezichtsmaskers van Lush. Zoals jullie weten, kunnen jullie bij Lush verse gezichtsmaskers aan 10,95 euro per stuk kopen. Deze maskers moeten bewaard worden in de koelkast en zijn beperkt houdbaar omdat er geen conserveermiddelen in zitten. Nothing but natural products. Persoonlijk gebruik ik liever verse gezichtsmaskers dan gezichtsmaskers uit potjes want het huid van je gezicht is het gevoeligst. Bovendien kan je uitslag op een arm of een been gemakkelijk verstoppen maar je kan maar moeilijk met een zak over je hoofd naar werk of naar de les gaan als je een beetje hevig reageert op een chemisch bestanddeel. 

De gezichtsmaskers die ik uitgetest heb, zijn cosmetic warrior (knoflook) en cupcake (chocolade). Ik ben bij deze twee uitgekomen omdat ik een snel vet wordende huid heb met de neiging tot pukkelvorming. 

Ik begon met cosmetic warrior.


Dit gezichtsmasker is geschikt voor het bestrijden van pukkeltjes. De actieve bestanddelen zijn knoflook en tea tree die beiden een ontsmettende werking hebben. In eerste instantie gaf ik de verkoopster die me cosmetic warrior aanraadde een "ge zijt zot"-blik. Zeg nu zelf, vrijwillig knoflook op je gezicht gaan smeren, niet veel mensen zouden het je nadoen. Maar toen ik aan het potje rook en voornamelijk tea tree waarnam van geur besloot ik om cosmetic warrior toch een kans te gunnen. 


Eens in bad bracht ik het gezichtsmasker aan. Volgens de gebruiksaanwijzing zou je het 5 à  10 minuten moeten laten inwerken. Ik hield het welgeteld 2 minuten vol. De geur van tea tree zo dicht op je neus ruikt naar mijn mening te fel naar natte hond. Dit is één van de weinige geuren waar mijn maag echt van kan keren. Een week later besloot ik om enkel pukkeltjes in te smeren met het gezichtsmasker zodat de geur niet te overheersend aanwezig zou zijn. Zo hield ik het wel 10 minuten uit. Dit herhaalde ik dagelijks en inderdaad, de pukkels gingen sneller weg en waren niet zo rood als anders. Dus voor degenen die net als mij niet tegen de geur van tea tree kunnen, laat dit je niet tegenhouden om dit masker uit te testen. Het doet wat het belooft, de geur moet je er maar bijnemen. 


Na drie keer vruchteloos bij Lush binnen te springen op de dag dat de gezichtsmaskers geleverd worden, scoorde ik de vierde keer eindelijk een Cupcake gezichstmasker. Dit masker ruikt naar after eight: donkere chocolade en munt, hmmm, mijn twee favo-zondes. 




Wie zegt dat chocolade slecht is, moet dringend eens een Cupcake op zijn gezicht smeren. Vaak beginnen gezichtsmaskers te jeuken en eens ze drogen, voelt het aan alsof je gezicht van karton is, maar met Cupcake heb je deze ongemakken niet. De eerste keer was ik zelfs zo opgegaan in mijn boek dat ik het masker een half uur opliet. De cacaoboter maakt je huid ongelooflijk zacht en de muntextracten geeft je gezicht een fris gevoel. I love my Cupcake! 






Bij mijn laatste Lush-aankoop kreeg ik van de steeds vriendelijke Lushies een testertje Oatifix mee. Dit zou een goed masker zijn voor mensen met een gevoelige huid. Ik heb hem nog niet kunnen testen omdat ik om één of andere reden steeds het potje vergeet uit de koelkast te nemen. Nu staat het potje bovenop mijn Cupcake zodat ik Oatifix dit weekend kan testen. De geur zit in ieder geval echt goed. Lekkere zoete havermoutpap met amandelschilfers.  





De volgende aankopen worden sowieso terug een Cupcake, maar ook een Sacred Truth (met papaya = ontstekingremmend) en Catastrophe Cosmetic (met bosbessen voor een futloos huidje). 


Omdat de gezichtsmaskers in de koelkast bewaard moeten worden, kan je ze niet online bestellen. Maar het is altijd aangeraden om een Lush-winkel binnen te springen, want de tips en uitleg die de Lushies je kunnen geven, kan je niet online vinden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten