dinsdag 28 juni 2011

Pa-pa-pa-pa-pa: Catrice - Papagena


Toen ik in april foto's van de Papagena-collectie zag op de website van Catrice wilde ik onmiddellijk alles kopen. Denk jungle, denk vrouwelijk, denk verfijnd. Ik was verliefd! Enkele mailtjes later wist ik dat de collectie vanaf mei beschikbaar was in Europa, maar voor de precieze datum moest ik naar Kruidvat mailen. En daar ging het wat mis. De PR van Kruidvat België liet me weten dat de collectie vanaf 4 juli in de winkel zou liggen, maar toen ik vandaag in een Kruidvat binnensprong voor een snuffeltochtje trof ik een half geplunderd rek met Papagena-spulletjes aan. Boe! Wat gegrabbel en ellebogenwerk later, kon ik toch een groot deel van de lijn bemachtigen.

Zie hier de buit:

Dankzij mijn snelle moves en vriendin S. als side-kick kon ik nog een groot deel van de lijn scoren!

De quads Birds of a feather en Rumble in the jungle kosten 4,29 euro per stuk. De thema's jungle en vogel komen duidelijk terug in de imprint van de oogschaduws. De kleuren zijn goed gepigmenteerd en zijn bovendien geschikt voor dagelijks gebruik. 

Birds of a feather


Rumble in the jungle


De blushsticks Bird of paradise en Tigerlily kosten 3,49 euro per stuk. Eens aangebracht op het gelaat zijn de kleuren nauwelijks op te merken. Ik zou deze sticks eerder als highlighter gebruiken. 


Komen we tot het meest speciale item. Wel, ... items. De crystal clear gloss sticks in Tigerlily en Birds of paradise. Dit zijn lipglosses in lipstick vorm. Op de foto lijkt het misschien meer alsof deze sticks erg glanzend zijn of een watershine hebben, maar ze zijn doorschijnend. Ze zien er uit als snoepjes en ruiken naar gummibeertjes. Hmmm! Deze gloss sticks kosten 3,99 euro per stuk. 


Iets wat ik al langer wilde proberen maar nooit toe ben gekomen: Valse wimpers! Mooie lange zwarte wimpers met groene highlights. You might think I'm crazy, maar subtiliteit is maar een gedacht, lieverd! Deze eyecatchers kosten 3,99 euro. Een tip voor toekomstige eigenaars/eigenaressen: het doosje open je door het dekseltje te schuiven. 


Voor sukkeltjes zoals mij die niet met eyeliner kunnen werken: eyeliner-pennen to the rescue! Ik kon maar twee van de drie bemachtigen, namelijk White eyes en Papagreener. De derde eyeliner-pen komt in de kleur Welcome to the jungle en is de donkerste van de drie (donker mosgroen). Deze handige Harry's kosten 2,99 euro per stuk. Ik had thuis snel wat swatches gemaakt om te zien of de pennen zo handig zijn als ze er uit zien en na een dagje shoppen in 31° C en tweemaal handen wassen, was de witte eyeliner volledig verdwenen, maar de groene eyeliner bleef hardcore er voor gaan. 


Tot slot, het meeste gehypte/gehaatte/geloofde/gekochte item van de collectie: de Gold Nuggets. Aren't they pretty? Deze bolletjes zouden je gelaat een bronzen glow geven. Een snelle swatch toont aan dat je een erg zongebruind huidje moet hebben, wil je een "glow" creëren met deze nuggets. Bij mij zag het er uit alsof ik in een Glamazon Rambo-film de hoofdrol had weggekaapt. Misschien kan ik ze gebruiken als oogschaduw?


Van de nagellakjes heb ik nog geen swatches kunnen maken wegens nagellak-verbod. Het vele lakken, ontlakken, herlakken, weer ontlakken, weer herlakken, ... hebben mijn nagels zwaar gehavend achtergelaten, maar dat is een ander verhaal. 

De nagellakjes (2,49 euro per stuk) zijn er in de kleuren Enter the Undergrowth (kaki-groen), Welcome to the jungle (foto links, soort van donkergroen met een gouden ondertoon), Amazonian gold (foto rechts, goud) en Bird of paradise (Lila).

Gaan jullie wat kopen van deze collectie of laten jullie deze vogel vliegen? 

2 opmerkingen:

  1. DAmn zo mooi! Morgenvroeg naar de kruidvat rennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rennen zal je zeker moeten doen. Ik had van zo goed als alles het laatste stuk op de Meir.

    BeantwoordenVerwijderen