woensdag 1 juni 2011

Droogshampoo

Iemand vertelde me ooit eens dat je jouw haren maar één keer per week zou mogen wassen. Dat is bij mij onhaalbaar. Ik was mijn haar één dag wel, één dag niet, tenzij ik twee dagen op rij sport (wat bijna nooit voorkomt). Af en toe weet ik er nog een tweede dag tussen te proppen, maar meestal is het na een dag weer vet aan het worden.

Ondertussen heb ik examens en kan het me gestolen worden of ik rondloop met een vettige kop of niet. Veel rondlopen gebeurt er dan toch niet, op het occasionele paniekaanvalletje na, waarbij ik naar mijn terras loop en schreeuw dat ik het niet meer aankan. Mijn arme buren.

Af en toe moet ik toch het daglicht trotseren om voorraden koekjes, cola light en red bull in te slaan, en natuurlijk ook om gezonde groentjes voor het vriendje te kopen. Maar ik vertik het om dan rap onder de douche te springen en een half uur te verliezen aan mijn haar. Want als ik het niet style, dan heb ik een soort van doorgezakte afro. Ja, mijn haar lijdt ook onder examenstress.

 Aan het begin van elke examenperiode koop ik een bus droogshampoo van schwarzkopf.


De bedoeling is dat je een handdoek om je schouders legt, je haren uitkamt, de bus goed schudt en op een afstand van 20 cm gelijkmatig van wortel naar punten kleine hoeveelheden van het product spuit. Even laten inwerken en dan even met de haardroger erdoor blazen.

Eigenlijk spuit je een soort poeder dat overtollig vet, talg, whatever, absorbeert in je haren. Daarom dat er op de verpakking staat om een handdoek te gebruiken. Het poeder kan een beetje in het rond vliegen. Misschien is het dan ook wel beter om net zoals mij op je terras (of in je tuin) te gaan staan. Ja, echt he, die arme buren van mij!

En dan krijg je dit als resultaat:

voor - na
Zoals je op de foto kan zien, wordt het haar dof. Maar het ziet er tenminste niet meer uit alsof ik in de regen heb gelopen. De geur van het product is niet onaangenaam, maar ook niet om verliefd op te worden. Het ruikt een beetje als Keuls water (4711).

Deze bus kost 2,89 euro en is te verkrijgen in de supermarkt.
Met één bus zou je een 12-tal keer kunnen toekomen.

Tot slot wil ik nog snel zeggen dat ik me tijdens de examens wel dagelijks douche, en dat ik voor een examen wel uitgebreid in bad ga en mijn haar verzorg. Ik wil niet dat jullie denken dat ik een viezerik ben :-)

Liefs
en voor degenen die ook examens hebben, sterkte!

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het idd wat droog uit zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het voelt ook droog aan. En ik zou het ook niet aanraden om twee dagen na elkaar droogshampoo te gebruiken. Het is meer een tijdelijke, maar wel snelle oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen