maandag 13 juni 2011

Do it yourself: snel nagellak verwijderen.

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik haat nagellak verwijderen. Ik heb minstens 4 watjes en idem wattenstaafjes nodig en dan zit er nog steeds een randje lak in mijn nagelriem. En het duurt dan ook eens zo lang! Telkens als ik boven de gootsteen met een fles dissolvant en watjes sta te vloeken, denk ik terug aan mijn 16de verjaardag. Not kidding! Toen kreeg ik namelijk van mijn moeder een potje polish remover van Avon. Het was een potje met daarin een spons met in het midden een gat. In dat gat moest je jouw vinger steken, even draaien, en alle nagellak was weg. Zelfs dat moeilijk schoon te krijgen randje was terug maagdelijk proper. En zoals het leven gaat, aan alle goede dingen komt een einde. Het potje werd oud en vies. Maar dat was nog niet het ergste. Avon werd niet langer verdeeld in België. 

Al blokkend keek ik deze middag op mijn blauw gelakte, chippende nagels en vloekte ik al binnensmonds. Nu weet ik niet of het aan de overdosis energiedrankjes lag of aan het slaapgebrek, maar ik besloot om daar en dan actie te ondernemen. In de kast stond nog een leeg glazen potje, ergens onderin lagen nog sponsjes en ik had vorige week net een nieuwe fles dissolvant gekocht. Resultaat:

de groene stukjes die eruit zien als schimmel zijn gewoon restjes schuurspons


Wil je dit ook maken? Neem dan een glazen, afsluitbaar potje, een paar sponzen (volgens het vriendje organische en niet synthetische zoals ik gebruikt heb, want die zouden weleens kunnen smelten) en een fles goedkope dissolvant. Scheur (of knip als je geen superkrachten hebt gekregen van de examenstress) het schuurkantje er van af. Plaats de spons in het potje. Voeg sponzen bij totdat je de binnenwand van het potje volledig hebt bezet, maar zorg dat er in het midden een vrije ruimte is. Giet de inhoud van de fles dissolvant over de sponzen totdat ze niet meer absorberen. Tadaaaaa, cheap ass polish remover pot! 









OPGELET: ik heb dit potje nog niet lang genoeg in gebruik om te kunnen zeggen of de synthetische sponzen effectief smelten zoals het vriendje zegt. Ik zal hier zeker een update over posten. 

2 opmerkingen:

  1. WOW hoe geniaal ben jij? :p
    Zie je examens zijn toch nog ergesn goed voor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hehe, dank u! Wat stress allemaal met een mens kan doen he!

    BeantwoordenVerwijderen