donderdag 2 juni 2011

Must have: Genie-S

Als ik gestresseerd ben, zijn er een twee dingen waar ik voor moet oppassen: shoppen en eten. Ik ben een stress-eter en een stress-shopper. De ene aandoening maakt me dik, de andere aandoening maakt me arm. Aangezien het weer examens zijn, slaat de stress toe.

Gelukkig is er het vriendje om het stress-eten onder controle te houden. Tough love noemen ze dat. Als ik een ijsje wil, vraag het vriendje met een beschuldigende stem: "Ben je HEEL zeker dat je een ijsje wil?". Als hij het deurtje van de koekjeskast hoort piepen, komt dat zelfde beschuldigende stemmetje vanuit zijn bureau: "En, ben je al op de bladzijde waar je vandaag wou geraken?". Soms is hij ronduit gemeen en komt hij eens in mijn lovehandles knijpen op het moment dat ik een stuk chocolade in mijn mond wil steken. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb een strenge hand nodig, want in een examenperiode kom ik gemiddeld 3 kilo bij, die ik maar net tegen de volgende examenperiode terug kan kwijtspelen.

Stress-shoppen is een ander paar mouwen. Daar kan het vriendje me niet mee helpen. Hij shopt niet graag, dus al het shoppen doe ik in mijn eentje. 

Maandag had ik een nogal heavy mondeling examen. Op het eerste gevoel af was het met de hakken over de sloot. Tijdens de wandeling naar het station had ik al meer het gevoel dat het eerder eronder dan erop was. Na de treinrit naar huis was ik er van overtuigd dat ik het slechtste examen ooit had afgelegd. Dus repte ik me richting Meir voor wat stress-shoppen. 

Eén van de spullen die ik kocht, is dit:


een Genie-S parfum flesje. Dit is een handig reisflesje waarin je jouw eigen parfum kan overhevelen. 

Hoe werkt dit?
Je pakt een fles parfum. Haal er het spuitkopje af. Normaal zie je nu een staafje uitsteken. Onderaan de Genie-S is een gaatje. Plaats dat gaatje over het staafje en beweeg de Genie-S op en neer. Aan de zijkant van de Genie-S kan je zien hoe vol het flesje is. 

Nagels: the IT-color by O.P.I.

En voila, nu heb je altijd een handig meeneemformaat van jouw lievelingsparfum bij de hand.

De Genie-S kost 9,95 euro en is te koop bij ICI Paris XL. Hij is verkrijgbaar in roze, zilver, goud en zwart.


Wat doen jullie als de stress toeslaat?

4 opmerkingen:

  1. zie ik daar banana fingers???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, dat stress shoppen zo herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En meestal kom ik nog naar huis met dingen die ik helemaal niet nodig heb. Vorig jaar was mijn raarste aankoop een knoflookpers.

    BeantwoordenVerwijderen