vrijdag 3 juni 2011

Favorieten: Mason Pearson bristle brush

De komende dagen ga ik jullie een aantal van mijn favoriete producten laten zien. Vandaag is het de beurt aan de Mason Pearson bristle brush.


Mason Pearson ontwierp zijn eerste haarborstel in 1885. In 1905 had hij eindelijk zijn borstel geperfectioneerd. Sindsdien is er niets meer veranderd aan het ontwerp. Ze noemen dit ontwerp ook wel eens de Cadillac onder de haarborstels. Ze zijn vooral gekend om hun rubberen kussentje. In combinatie met de bristle (everzwijnharen) zorgt dit kussentje ervoor dat je hoofdhuid gemasseerd wordt tijdens het kammen, wat er voor zorgt dat je minder snel last hebt van schilfers. De unieke plaatsing van de haartjes zorgt ervoor dat je haar glanst en niet elektrostatisch wordt. Bovendien wordt het handvat volledig met de hand glad geveild. Als dat geen teken van liefde voor het vak is...

Er zijn drie types van Mason Pearson borstels, onderverdeeld naargelang de haartjes van de borstel, namelijk pure bristle (voor fijn tot normaal haar), nylon + bristle (voor normaal tot dik haar) en nylon (voor dik haar). Deze drie types worden verder onderverdeeld in maten. Hoe langer je haar, hoe groter het model.

Het is een feit dat een Mason Pearson niet goedkoop is. De prijzen variƫren tussen 40 en 115 euro per borstel, afhankelijk van het type haartjes en de grootte van de borstel. Ik heb voor mijn Mason Pearson Pure Bristle Handy ongeveer 90 euro betaald. Hierbij kreeg ik een cleaning brush (die normaal 10 euro kost) om mijn borstel mee te onderhouden. Ik heb hem ondertussen 2,5 jaar en hij ziet er nog steeds als nieuw uit.

Het is een investering, maar het is zeker een goede investering.

Wat denken jullie: cadillac of liever een volkswagen?

2 opmerkingen:

  1. Lijkt me wel een hele goede borstel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is elke cent waard. Mijn schoonmoeder heeft er nog eentje van hout en die maken ze al jaren niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen