woensdag 6 juli 2011

Mimi goes: New York!

Morgen is het zo ver. Na 6 weken examens is het nog eens tijd voor een citytripje. Nu ja, tripje,... het worden 8 dagen New York! Gelukkig neemt het vriendje zijn Adam mee, zodat ik jullie niet te lang moet missen! Wees gerust, Adam is geen derde minnaar ofzo (remember Marc?), maar iets zoals een Ipad, alleen is het moeilijker vast te krijgen: enkel op uitnodiging en enkel in de States. Ik ben al een week op hem in aan praten om eens een review hier over te schrijven en ik ben er zeker van als jullie hem aanmoedigen dat hij het wel zal doen.

Anyway, terug naar de citytrip. Gisteren ben ik braaf aan de koffers begonnen. Inderdaad, koffers, als in meer dan één koffer, want het vriendje is niet zo'n held in koffers pakken. Hij vergeet altijd wel wat en dan moet ik shopmomenten opofferen om voor hem spullen die hij vergeten is bij te kopen in de stad waar we verblijven. Aangezien dit onze 6de buitenlandse citytrip samen is, heb ik mijn lesje geleerd. Ik pak de koffers! 


Poes Charly wil ook naar New York


In de tussentijd moest het vriendje de online check-in afhandelen. Ineens moesten we 56 euro per persoon per vlucht extra betalen omdat Delta Airlines deze zomer nieuwe soorten zitjes introduceert. Maar liefst 10 cm meer beenruimte! Euhm, mja, daar doen we het voor? In ieder geval, ik vind het een beetje belachelijk dat dit zomaar kan. Je hebt dan zogezegd alles betaald en dan krijg je een rekening van 224 euro aangesmeerd omdat een vliegmaatschappij beslist om een nieuwe categorie zitjes te creëren. Na 15 minuten in de wacht hangen bij Delta Airlines besloten we om gewoon die stomme rekening te betalen, want elke minuut aan de lijn hangen kostte ook eens een euro extra.  Alleja, ik vond het gewoon zo een onnozele bedoening, maar bon, je kan maar moeilijk weigeren bij te betalen, want dan mag je niet vertrekken. 

Goed, nu hoop ik dat er geen verdoken kosten meer de kop gaan opsteken en dat we morgen op ons gemak kunnen vertrekken. 

Ik zie jullie nog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten