Ladies and gentlemen, ik ben eindelijk terug thuis.
Eigenlijk ben ik al een dag terug in België, maar door de nachtvlucht had ik serieus last van jetlag.
Ik had beloofd om af en toe iets van mij te laten horen, maar blogger, facebook, hotmail en Base werkten niet mee. Mijn pages waren geblokkeerd omdat ik vanuit Amerika probeerde in te loggen en Base heeft blijkbaar geen netwerk in de States. Ik kon dus evengoed van de wereld verdwenen zijn.
In ieder geval ben ik er nu weer en heb ik een hoop blogs voor jullie in petto. Maar vandaag eerst een rant. That's right, Mimi is boos! Boos op Delta Airlines.
Jullie hebben al kunnen lezen dat er zomaar extra kosten aangerekend werden voor plaatsen die we eigenlijk niet gereserveerd hadden, maar toch aangesmeerd kregen. Wel, bij het afhalen van onze boarding passes op Zaventem vroeg de medewerkerster van Delta waarom we gekozen hadden voor de Comfort plaatsen. Toen we uitlegden dat er geen gewone plaatsen naast elkaar beschikbaar waren, tokkelde ze wat op haar computer en vertelde ze dat er wel nog gewone plaatsen beschikbaar waren en dat we dus niet extra hadden moeten betalen. Een geniepige verkoopstruk van Delta dus. Creëer een fictief tekort en zie hoe het geld binnenstroomt. Maar bon, door die duurdere plaatsjes mochten wij wel als eerste opstappen en hadden we dus een overhead storage vlak bij ons, wat wel een echte luxe was op een (tegen vertrek) volledig uitverkochte vlucht.
Acht helse uren later (comfort my *ss) kwamen we aan op JFK waar Delta een nieuwe verrassing voor ons had. Het vriendje zijn koffer was er niet. Gewoon niet mee op het vliegtuig. Zomaar. Een half uur toekijken hoe een medewerkster van Delta vanalles intypte op haar computer en met haar collega koffieklets hield, kregen we te horen dat de koffer binnen 24 u op hotel afgeleverd zou worden. Moest dit niet het geval zijn, mochten we voor 50 dollar per dag spullen kopen. Keep in mind dat we midden op de dag zijn aangekomen en dat het 33° C was. We zijn onmiddellijk nieuwe spullen gaan halen en blijkbaar was dit wel een goed plan, want Delta heeft er drie dagen over gedaan om ons de koffer te bezorgen. Nu zal er waarschijnlijk nog een papierenstrijd uit barsten om het geld te recupereren...
Omdat het vriendje twee uur na aankomst in Brussel een belangrijke afspraak had, hoorden we of een upgrade naar business mogelijk was. De medewerkster aan de balie zei dat we een bepaalde frequent flyer kaart moesten aanvragen, waardoor we ook in de skybar mochten gaan zitten, en dat we dan aan de gate konden vragen voor een upgrade. Met ons gewoon upgrade ticket mochten we door een versnelde security check en moesten we 5 minuutjes wachten in plaats van 2u! Toch nog iets goeds! En daar stopte het weer. We mochten helemaal niet in de skybar en aan de gate konden ze ons niet verder helpen met een upgrade. Chance dat die stomme frequent flyer kaart gratis was. Aan de gate vertelden ze ons wel dat we op het vliegtuig zelf een upgrade konden vragen. Eens op het vliegtuig, ... wat denk je, ... konden ze ons niet verder helpen. Blijkbaar hadden we toch nog geluk, want een paar mensen die zo'n comfort ticket hadden bijgekocht, hadden een gewoon plaatsje gekregen ondanks het bijbetaald bedrag. Je kan je al inbeelden wat een sfeer er op de vlucht hing. Prop een hoop slechtgezinde mensen op veel te krappe plaatsen gedurende een nachtvlucht van 6u bij elkaar, mix er een paar probleemontwijkende stewards onder en je hebt een vlucht die nooit lijkt op te houden. Het vriendje heeft geen oog dicht gedaan, maar dankzij een paar koppen koffie van de mama stond hij kick-ass as ever op zijn afspraak. Beide koffers zijn ditmaal aangekomen, maar een aantal spullen die erin zaten zijn beschadigd geraakt. We kunnen maar dankbaar zijn dat we de koffers hebben zeker?
Man man, nooit meer Delta!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten