zondag 30 oktober 2011

Want to be a winter beauty?

Deze week las ik in de krant dat het deze winter tot -25°C zou worden. Urrrghhh, do NOT like! De temperatuurverschillen van binnenshuis en buitenshuis zijn fataal voor de huid. Daarom is het belangrijk om je huid goed te verzorgen.

Vandaag richt ik me specifiek op gezichtsverzorging. Voor dat je begint met je huid te behandelen met productjes en crèmekes, kan je best jouw gezicht grondig reinigen. Ik gebruik hiervoor Perfect Clean van l'Oréal. Dit product is gemakkelijk in gebruik en geeft een aangenaam resultaat. Je maakt gewoon je gezicht nat, brengt wat van het product aan op de bijgeleverde scrub pad en wrijft dit dan over je huid. Afspoelen, et voilà! Je kan dit dagelijks doen. Om een nog zachtere huid te krijgen, kan je deze reinigingsmethode combineren met een scrubbeurt één à twee keer per week. Gebruik een hydraterende scrub, bijvoorbeeld een op basis van avocado. 


Ik persoonlijk heb in de winter sneller last van een pukkel. Don't ask me why, it just happens. Like shit, it happens! Daarom gebruik ik Effaclar Duo van La Roche-Possay. De meeste anti-pukkelzalfjes drogen de huid sneller uit, maar dit product hydrateert de huid terwijl het de onzuiverheden aanpakt. Ik smeer het enkel op de plekjes waarvan ik weet dat het pukkelaangroeiendgevoelig is. Als jij gezegend bent met een perfecte huid, dan mag je deze stap gewoon overslaan.

Breng vervolgens een dagcrème aan. Dagcrèmes zijn jammer genoeg zo persoonlijk dat ik hier geen advies kan geven welke dagcrème jij het best kan gebruiken. Heb je echter een gevoelige, gemengde huid, net als mij? Gebruik dan Normaderm van Vichy. Misschien kan ik toch wel dit beter meegeven: zoek een dagcrème met SPF. Zelfs in de winter is de zon onze frenemy


Eens de dag voorbij is, is het zeer belangrijk om je gezicht weer grondig te reinigen. Breng hierna een (ietwat) vette nachtcrème aan. Zelfs als je een vette huid hebt, kan een beetje extra vettigheid geen kwaad. Ik gebruik de nachtcrème van Normaderm, omdat ik overdag al de dagcrème van dezelfde lijn heb gebruikt. 






Een aantal andere tips zijn natuurlijk: genoeg slapen en veel drinken. 


Getoonde producten + verkoopspunten:
- Perfect Clean l'Oréal: supermarkt, drogist
- Freeman Creamy Scrub (oatmeal + avocado): Essenza
- La Roche Possay Effaclar Duo: apotheek
- Vichy Normaderm dag: apotheek
- Vicky Normaderm nacht: apotheek

2 opmerkingen:

  1. Temperaturen van -25°C kan ik niet aan, bah!
    Ik probeer zeker ook mijn handen niet te vergeten in de winter, anders krijg ik van die droge polletjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. over handverzorging komt nog een heel apart artikel :)

    BeantwoordenVerwijderen