donderdag 3 november 2011

Want to have winterproof pollekes?

Ooit, lang geleden, toen ik nog een schooluniform droeg, had ik er de gewoonte van gemaakt om mijn vriendinnen te begroeten door hen te besluipen en mijn handen over hun ogen te doen. Ik heb nooit beweerd dat ik niet kinderachtig was. In ieder geval, één van hen zei dat ze mijn handen uit de duizenden zou kunnen uitpikken omdat ik zachte handen had, zelfs in de winter. Dit was echter niet altijd zo. Er zijn winters geweest dat ik met mijn droge handen bleef haken achter het stof van mijn kledij en dat ik piepte van de pijn toen ik er handcrème op aanbracht. Daarom dat ik me vanaf redelijke jonge leeftijd fanatiek heb toegelegd op handverzorging. Zo wat elk product dat er op de markt is, heb ik al getest. Van super goedkoop tot mega duur. Ik blijf nieuwe dingen proberen, oude producten vervangen en mijn verzorging perfectioneren. Momenteel ziet mijn handverzorgingsroutine er als volgt uit:

Scrubben
Yes sir, yes mam, ik scrub mijn handen. Ik gebruik hiervoor Ocean Salt van Lush. Deze scrub op basis van zout bevat bovendien avocado boter en extra virgine olie waardoor je handen niet alleen zacht gescrubbed maar ook diep gevoed worden. Als je een lepeltje Ocean Salt mengt met een erwtje Lemony Flutter van Lush vergroot je het voedend resultaat. 

Nagels 
Vervolgens ga ik over tot het verzorgen van mijn nagels. Nail Envy van OPI is mijn go to base coat. Met actieve bestanddelen zoals aminozuren en calcium zorgt dit lakje ervoor dat de nagels harder, langer en sterker worden en horrorscenario's als schilferen, splijten en scheuren tot het verleden behoren. Natuurlijk vragen mooie nagels om mooie nagelriemen. Lemony Flutter to the rescue. Ik wrijf mijn nagelriemen dagelijks in terwijl ik absent minded voor de televisie zit. Tijdens het verlengd weekend ben ik mijn potje thuis vergeten en eerlijk, ik werd bijna zot. Je wordt dit product zo snel gewoon. Het effect ervan is dan ook opmerkelijk. 



Smeren
Afhankelijk van het weer verander ik van handcrème. Op warme dagen gebruik ik Hand & Nail van Vaseline. Ik heb dan namelijk niet zo zeer verzorging nodig, maar eerder onderhoud. Ik vind het persoonlijk wel belangrijk om te blijven smeren. Want als je wacht totdat je droge huid begint te krijgen, kan het aanbrengen van handcrème pijnlijk zijn. Denk aan duizenden kleine naaldjes die in je hand prikken. Bij koud weer zonder wind smeer ik SOS handbalsem van Nivea. Op de verpakking staat "voor ultradroge en beschadigde handen" maar again, als je dit product op beschadigde handen aanbrengt, ga je piepen van de pijn. Gebruik het gewoon zodra het koud wordt, want deze crème vormt een aangenaam, verzorgend en (heel belangrijk) niet-plakkend berschermlaagje. Zodra de wind begint te waaien schakel ik over op Helping Hands. Deze handcrème bevat kamille en goudsbloem. Deze ingrediënten zijn van oudsher (heb ik altijd al eens willen gebruiken in een post, oudsher) gekend omwille van hun kalmerende werking. Hoe guur de wind mag zijn, goudsbloem en kamille save the day! 


Hoe ziet jullie handverzorgingsroutine er uit? Zijn er nog producten waarvan jullie vinden dat die het proberen waard zijn?

2 opmerkingen:

  1. Ik heb de Hand Therapy scrub van Rituals, ruikt heerlijk! En mijn handcrème is ook van Rituals: in de handtas zit Gingko's Secret en in de beautylade staat de handlotion met cherry blossom en rice milk. Yum!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh :) Die cherry blossom en rice milk klinkt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen