maandag 23 januari 2012

Do it like a dude!

Sinds jaar en dag krijg ik te horen dat ik een mannelijke kant heb. Mijn broertje en één van zijn nauwste vrienden die ik ook als een soort van broertje ben gaan beschouwen, zien mijn effectief als een jongen. Het grappigste moment was toen ik in een über vrouwelijke outfit naar beneden kwam: "WAT hebt gij aan?" Ze waren het dan ook gewoon om mij ofwel in mijn schooluniform (nochtans een rok) of in mijn werkkledij (sportbroek en t-shirt) te zien.

Maar wat zijn nu mijn mannelijke trekjes?
Mijn filmkeuzes. Ik kijk graag naar komedies en romantische films, maar ik kan evengoed kijken naar slasher movies, films over auto's, oorlogsfilms,... Voor mij is geen actiefilm compleet als er geen koppen rollen. Letterlijk! Films die ik kan blijven herkijken: Rocky, Die Hard, Con Air, The Rock, looooove it.






Mijn sportkeuzes. Hier heb ik het dan vooral over passief sport. Actief sporten beperkt zich bij mij tot de hometrainer, sit-ups, armspieroefeningen en yoga. Ik kijk doodgraag naar bokswedstrijden. Beste boksers at this moment: Vitali  en Vladimir Klitschko! Hun stijl is zo rauw en zelfzeker. Ik heb een achttal maanden bokslessen gevolgd en les nummer één was: altijd dekking houden. De Klitschko broers zijn te cool om zich te verstoppen achter hun dekking.


Hier kan ik dus uren naar kijken. Voor mijn 25ste verjaardag wou ik mezelf trakteren op een wedstrijd van Vitali Klitschko. Ik had 400 redenen die mij tegenhielden, if you know what I mean! Gelukkig had ik die redenen want in de eerste ronde was de tegenstander al KO. Ja, ik heb de match wel nog op TV gevolgd. Met het vriendje. Dat niet kon volgen wat er gebeurd was. "Dat, liefje, dat is zoals boksen hoort te zijn. No mercy!"

Een andere sportevent waar ik altijd naar kijk, is het WK en het EK. Ik schreeuw tegen de TV, gooi met whatever ik vast heb, begin spontaan te bidden (hey, it's a big deal for an atheïst), en kan net tranen bedwingen. Het vriendje houdt zijn hart al vast voor juni 2012. Mijn meest trotse moment ever (en dan weten jullie ineens voor welk land ik supporter):


Ik ben werkelijk de straat opgelopen en ben wildvreemden om hun nek gesprongen. Damn, best feeling ever! Ik krijg terug kippenvel!

Derde en laatste en misschien wel de meest mannelijke sport: paintball! Als kind van de Belgische kampioen paintball en als zus van de jongste Belg die professioneel speelde, kan het natuurlijk niet anders dan dat ik hier een serieuze liefde voor heb ontwikkeld. 




Jammer genoeg is mijn broertje gestopt met spelen, want oh oh oh wat mis ik het om naar de grote wedstrijden gaan. Zoals jullie hierboven hebben kunnen zien is het een erg energieke sport en gaat alles heel snel. De sfeer is dan ook altijd opgewekt. Op zo'n events kom je steevast bekende spelers tegen die vriendelijk met je een babbeltje slaan en er gebeurt altijd wel iets grappigs. Check maar deze bloopers:


Een ander mannelijk trekje, dat ik eigenlijk niet zo mannelijk maar eerder geekey vind, is mijn voorliefde voor comics x graphic novels. Love 'em! Als kind keek ik altijd naar afleveringen van X-Men, Spiderman, Superman,... toen ik in Antwerpen Mekanik Strip ontdekte, ging ik als een beest te keer.

De reacties van mijn broers op mijn "vrouwelijke outfit" deed me nadenken over mijn kledingstijl. Kleed ik mij inderdaad als een man? Vroeger misschien wel. Ik zat op een middelbare school met uniform. Dat uniform bestond, onder andere, uit een tartan rok. Urghhhh, beeld je eens in dat je 6 jaar lang, dag in, dag uit, dezelfde rok draagt. Horror! De eerste jaren dat ik op kot zat, droeg ik dan ook vaak een jeans, t-shirt met print en all stars in alle mogelijke kleuren. Oh ja, en een studded riem. Eigenlijk had ik het ene uniform ingeruild voor een ander. Ik merk wel dat ik er vaak nog naar terug grijp. As we speak, draag ik een jeans en een slobber trui. Maar ik heb wel make-up op en een fel gekleurde bloem in mijn haar. Zo!

Mijn meest mannelijke trekje is ook ineens mijn meest boertige kant: vloeken. Ik vloek verschrikkelijk veel en dat ik een variatie van talen: Nederlands, Frans, Duits, Engels, Turks, Italiaans en Spaans. The F-bomb valt hier het vaakst, al dan niet gecombineerd met een mother ervoor. Ik zou dringend een swear jar moeten maken, misschien dat ik dan tegen het einde van het jaar een 2.55 kan kopen. 

Maar goed, genoeg over mij.
Wat zijn jullie mannelijke trekjes? 

1 opmerking:

  1. ik kijk ook graag WK en ben ook fanatieke Italia-supporter! Ik kan drinken als een man en ik kan boeren als een man :) En ook heb ik bloemen in mijn haar om het geheel toch nog vrouwelijk te houden! Als kind was ik een turles en power rangers-fan, ik haatte barbies, ik wou autotjes :D xxx

    BeantwoordenVerwijderen