dinsdag 8 november 2011

M.A.C. - Ice Parade + Glitter and Ice



Wat heb ik uitgekeken naar de release van de eindejaarscollecties van M.A.C. Deze spreken mij keer op keer weer aan en ook dit jaar had ik een wishlist klaar. Mijn wekker stond op 9u en omstreeks 10u30 rekende ik af aan de kassa. Ik koos voor twee items, namelijk een Faboulusly Festive Face Kit in Warm (Ice Parade) en een lipstick in Eloquent Air (Glitter and Ice). Ik had nog graag wat rondgekeken maar ik moest me nog klaarmaken voor werk. Misschien dat ik in de loop van de week eens binnenspring want de spulletjes zagen er geweldig uit. 



Maar goed, ik kocht dus een paar spulletjes. De Fabulously Festive Face Kit moest ik gewoon hebben. In zo'n kit zit namelijk een lipstick, een lipglass, vier oogschaduws, een blush, drie SE borstels en een make-up bag. Op de borstels na zijn alle producten (quasi) full size. Met een prijskaartje van 55 euro kan je dit dus best een koopje noemen. Deze face kit komt in twee uitvoeringen, namelijk Wintercool en Warm. Ik koos voor Warm omdat in deze een e/s zat die in al langer wou, zijnde Carbon en omdat Wintercool twee producten bevatte die ik al had. 




Mijn oog viel onmiddellijk op de eyeshadow/blush palette. Aan de buitenkant zit een soort van snowglobe. Als je schudt met de palette gaan allemaal kleine zilveren glitters dwarrelen. 




Als je de palette opendoet, zie je de vier eyeshadows in Golden Flurry, Omega, Soft Brown en Carbon. Schuif deze naar rechts en je hebt de blush in Seasonal Appeal. 





De eyeshadows zijn goed gepigmenteerd en zijn gemakkelijk aan te brengen. De blush is naar mijn mening niet echt een winterkleurtje, maar is wel zeer mooi. 

De twee lipproducten zijn, zoals we gewoon zijn van M.A.C., kwalitatief. De lipstick dekt goed en de lipglass heeft een aangenaam smeuïge textuur. 



Komen we tot het minpuntje van de Face Kit: de borstels. Ook al zijn ze supermooi (doorschijnend met lots of zilveren glitters), they ain't worth shit. Sorry dat ik het zo cru zeg, maar de haren springen alle kanten uit en de schachten zijn te kort om deftig te kunnen hanteren.  Maar ach, je hebt al zoveel leuke spulletjes, dan neem je die crappy borstels gewoon voor lief.





Ik kocht verder nog een lipstick uit de Glitter and Ice collectie. De kleur Eloquent Air vond ik te uniek om te laten liggen. Mooi zacht zilver, Mimi likes. Zelfs het vriendje vond de kleur mooi. Aangebracht op de lippen heeft het een soort frosted uitstraling. Deze lipstick is elke cent van zijn 18 euro waard.



Ik vind de afwerking van deze collectie erg geslaagd. Kijk eens hoe mooi de witte verpakking van de lipstick is. Too cute!


Wat denken jullie? Waagt M.A.C. zich met deze collectie op glad ijs of scoor jij deze prestatie 10 - 10 - 10?



1 opmerking: