dinsdag 29 november 2011

New in - Habibi by Craig Thompson


In 2006 las ik op aanraden van het vriendje de eerste graphic novel van Craig Thompson, Blankets (Een deken van sneeuw). Deze autobiografie raakte me tot in het diepst van mijn ziel. Zo rauw en oprecht! Het boek volgt Thompson gedurende zijn jeugd en zijn overgang naar jong volwassene en kaart onderwerpen aan zoals geloof en een eerste liefde. 

Ik keek reikhalzend uit naar een nieuw werk en acht jaar na Blankets is 'ie er dan: Habibi. Ik heb de novel nog niet gelezen maar wel een pak recensies. Ditmaal geen autobiografie, maar een fictief verhaal over twee vluchtelingen en voormalige kindslaven, Dodola en Zam. Zoals de titel het laat uitschijnen, verkent Thompson de Islamitische en Arabische cultuur, in de hoop er de schoonheid en diversiteit van te kunnen weergeven.

Ik kocht Habibi bij FNAC. Voor de Engelstalige hardcover betaal je 23,5 euro (ietsje meer dan 18 euro met ledenkaart) en voor de Nederlangstalige softcover betaal je 35 euro. Ik ben er zeker van dat je Habibi ook kunt kopen in de betere stripwinkel zoals Mecanic (Antwerpen) en Epic (Gent), maar ook op bestelling bij de Standaard Boekhandel, edm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten