zondag 6 november 2011

Beauty on the go: Mimi on the road

Ik hou van weekendjes weg. Al is het "maar" een weekendje bij de schoonouders, ik ben graag eens weg van mijn was en plas. Natuurlijk moeten mijn pottekes en poederkes mee. Je bent een beauty addict of je bent het niet. Vandaag laat ik jullie zien wat ik meeneem voor een weekendje en hoe ik dit meeneem. 

Ik heb het geluk gehad om mijn overgrootmoeder 23 jaar in mijn leven gehad te hebben. Ik ben nog geen 80plusser cooler dan haar tegen gekomen. Herinneringen aan haar bestaan uit wandelen in het bos, op zoek naar  bessen om confituur mee te maken, om vervolgens op de zetel te ploffen en samen naar the bold and the beautiful te kijken, maar ook uit samen aan haar kaptafel te zitten, parfums te ruiken, make-up uit te testen, ons bezaaien met juwelen,... Toen zij stierf, vond haar dochter (mijn groottante, en de coolste 60plusser die ik ken) dat ik mijn grootmoeders beautycase moest krijgen. Lange tijd heb ik geweigerd om deze aan te raken, laat staan te openen. Twee jaar later was ik hier eindelijk klaar voor. Nu neem ik op al mijn reizen, groot en klein, een stukje oma mee. Ik vind dit een heel aangename gedachte. En iets zegt me dat ze dit zelf ook wel leuk had gevonden. 



Ik heb de beautycase ingedeeld in twee delen: verzorging/materiaal en make-up.



In het gedeelte verzorging vind je hand sanitizer, dag- en nachtcrème (Normaderm-Vichy), iets tegen pukkeltjes (Effaclar Duo - La Roche Possay), reinigingsdoekjes voor gezicht en ogen (Demak'up), handcrème (SOS handbalsem - Nivea), lippenbalsem (Crazy Rumors), oogcrème (Abyssine Eye Cream + - Kiehls) en tweezers (Tweezerman).



Het materiaal dat ik meeneem zijn een spiegel, een tasje met daarin elastiekjes en schuifspeldjes, een haarborstel en een reisetui met borstels van Sigma.





Het make-up gedeelte hou ik bewust zo minimaal mogelijk. Als het echt maar een weekendje weg is, neem ik één palette mee. Meestal een Sleek-palette aangezien deze zowel nudekleurtjes als in your face kleurtjes bevatten. Verder neem ik een concealer (Select Cover Up - MAC), een gezichtspoeder (Studio Fix Powder + Foundation - MAC), twee blushes (Bobbi Brown en NARS), los poeder (Magically Cool Liquid Powder - MAC) en shimmerbricks van Bobbi Brown mee. De shimmerbricks MOET mee. Het is zo'n handig en multifunctioneel product, love it!!! 



Verder neem ik drie mascara's mee, namelijk twee van Gosh (zwart en blauw) en eentje van Maybelline (zwart) alsook een bruin oogpotlood (MAC) en wenkbrauwgel (Hema).



Qua lipproducten hou ik het ook simpel: één nude lipstick (Gosh), twee felle lipstains (essence) en een doorschijnende lipgloss (H&M). De reden waarom ik zo weinig keuze aan lipproducten in mijn beautycase stop, is dat ik in mijn handtas steeds een tasje heb met een aantal lippies. Ik doe graag tijdens de dag een touche-up en dan is het handig om een lipstick vlak bij de hand te hebben. 



Et voilà, zo reist Mimi. Wat nemen jullie zoal mee voor een weekendje weg? 

2 opmerkingen:

  1. Zo'n beautycase is handig! Ik heb ook al eens een artikeltje gemaakt over wat ik meeneem, ik vond het nog wel meevallen, anderen vonden het veel, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een weekendje weg zijn voor mij: kledij, extra paar schoenen en een toiletzak. oh en dan handdoeken :p Maar make-up ;) Ik denk dat ik nog geen kwart heb van wat jij hier laat zien op de foto's :p

    BeantwoordenVerwijderen