dinsdag 6 september 2011

M.A.C. - MAC me over!

Vanaf 3 september liggen de spullen van de huge MAC me over-collectie (+/- 50 items) in de MAC-stores.  Ik denk dat het niet overdreven is om te zeggen dat er voor elk wat wils is. 

De collectie is onderverdeeld in drie subcollecties, namelijk:
- Basics: neutrale tinten variërend van zacht roze naar diep bruin
- New Black: voor durvers, donkere, in your face kleurtjes
- Icelandic Cool: koude pastel tinten






Op het internet circuleren veel foto's van de collectie. Ik koos bovenstaande foto's uit en heb er voor jullie de namen van de producten bij gezet. Er zijn ook nog vier borstels die bij deze collectie horen, maar daarvan kon ik geen duidelijke foto's vinden. Als jullie geïnteresseerd zijn in de borstels, raad ik jullie aan om eens te kijken op de website van M.A.C.

Het liefst van al had ik de halve collectie gekocht. Maar aangezien ik mezelf op een soort van no-buy,  eerder een low-buy, gezet heb, kocht ik maar twee items. Ik wou dolgraag één van de twee quads kopen, want zo'n quad is altijd een koopje. Als je vier oogschaduws los zou kopen, kost dat tussen de 46 (voor refills) en 60 (voor potjes) euro, tegenover 38 euro voor een quad. In eerste instantie wou ik het Evil Eye Quad kopen, maar na het lezen van enkele Amerikaanse reviews besloot ik om toch maar voor Lady Grey te gaan.



De swatches waren moeilijk te fotograferen aangezien ze ES zeer licht gepigmenteerd zijn. 

Ik was al langer op zoek naar een roze lipgloss die aansloot bij mijn natuurlijk lipkleur. De swatches van Wee Coquette op Amerikaanse blogs zagen er veel belovend uit, maar je moet altijd in het echt een product swatchen vooraleer je een beredeneerde aankoop kan doen. In het echt zag Wee Coquette er zelfs nog beter uit. Zoektocht voorbij!



Gelieve niet te veel te letten op de conditie van mijn huid (allergische reactie op voedsel = droge, pijnlijke, rode, schilferige huid rondom de mond = aauuuwww!!!).

Zoals het altijd gaat bij LE zijn al een aantal spullen uitverkocht, onder andere de lipstick Rebel, maar deze zou later in de vaste collectie terugkomen. En nu we het toch over LE's hebben: elke zaterdag van oktober zal er een nieuwe collectie bij MAC uitkomen! Portemonnee, het was leuk je gekend te hebben!


PS: vergeten jullie de winactie niet?

3 opmerkingen:

  1. Deze collectie is idd te leuk om er niets van te kopen! Het palette is erg mooi. Ik heb nog getwijfeld maar ik ga toch op StyleDriven wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohja, StyleDriven staat ook bovenaan mijn lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen