donderdag 26 mei 2011

Toni & Guy

De Britse broers met Italiaanse roots Giuseppe (Guy) and Gaetano (Toni) Mascolo zijn een gevestigde waarde in de kapperswereld. Ze hebben 402 salons in 41 landen en 28 academies. Ik mocht reeds 2 keer model zijn tijdens een course in de academie te Antwerpen, and boy did I love it!

De courses worden door kappers van Toni & Guy gegeven aan kappers met ervaring die bepaalde technieken willen opfrissen of nieuwe stylingtechnieken willen leren. Je bent er dus steeds zeker van dat er een kundige persoon je haren onder handen neemt. Bovendien blijft een kapper van T&G steeds in de buurt en staat hij de kapper-student met raad en daad bij.

De eerste keer dat ik model was, ging er een nieuwe wereld voor mij open. Vooraleer de schaar in mijn lokken gezet werd, voelden de T&G-kapper en de kapper-student aan mijn schedel. De T&G-kapper legde uit dat de vorm van een schedel enorm belangrijk is bij het kappen van haar. Niet eender welk kapsel past bij eender welke schedelvorm. Daarna keken ze me eens diep in de ogen, althans, die indruk had ik. In feite waren ze de botstructuur van mijn gezicht aan het bestuderen, want ook dit is van belang bij het knippen. Plukken haar werden omhoog gehouden, schuin gelegd, naar achter geduwd, totdat ze beiden tevreden waren met hun voorgenomen kapsel. De bedoeling was om de haarpunten bij te knippen en structuur in mijn kapsel te krijgen zonder lengte te verliezen. Elk lokje haar werd met evenveel liefde behandeld en het resultaat was geweldig. Mijn haar was nog steeds even lang, maar er zat veel beweging in en voelde zijdezacht aan. Normaal heb ik na een tweetal weken niet meer het pas-geknipt-haar-gevoel in mijn punten, maar toen heeft het echt nog 3 maanden geduurd vooraleer het pas-geknipt-haar-gevoel weg was. Wat mij het meest verwonderde was dat het model er niet uitgroeide. Mijn haar groeit als onkruid, zo’n 2 cm per maand, dus een model houdt maximaal 2,5 maanden. Na 8 maanden zat het model er nog steeds mooi in, dus besloot ik om Jill (Academy coordinator &PR) te bellen om te vragen of ze nog modellen zochten.

De tweede keer gingen we voor een meer drastige aanpak. Mijn heuplang haar, door de T&G-kapper princesse hair genoemd, werd tot net boven mijn schouders geknipt. Ditmaal werd mijn haar geknipt door iemand die speciaal van London naar Antwerpen was afgezakt om les te krijgen van de T&G-kapper. Drie uur en twee lekkere koffies later had the princesse hair plaats gemaakt voor een pittige bob. Nog nooit had mijn haar zo goed gezeten als toen. Ik was wel een beetje ongerust voor het werk dat ik dagelijks zou hebben om mijn haar in model te krijgen, maar dat bleek al snel onnodig. Ik had nauwelijks werk aan mijn haar. Het viel gewoon zoals het hoorde te vallen en het model heeft weer meer dan een half jaar gehouden.

Een kapbeurt bij Toni & Guy zou op ieders verlanglijstje moet staan, zij het als model in de academy of als betalende klant in een salon. De sfeer is er ongelooflijk goed. Bij ontvangst wordt je jas aangenomen en gevraagd wat je wenst te drinken. Daarna word je voorgesteld aan jouw kapper die je dan naar de wastafel begeleid. Bij T&G worden jouw haren niet gewoon gewassen, neen, ze worden voorbereid en verzorgd. Met een beetje geluk word je op een zalige hoofdmassage getrakteerd. Hierna word je in een comfortabele stoel geplaatst en krijg je een kwaliteitskapjas aan. Geen prikkende velcro in je nek = pure luxe! Er wordt uitgelegd wat ze willen doen en dan is het enkel nog ontspannen geblazen. De kappers zijn zeer vriendelijk. Het is wel een plus als je Engels spreekt, want de meeste T&G-kappers zijn Engelstalig. Het zijn stuk voor stuk sympathieke mensen met een gevoel voor humor. Mijn T&G-kapper plaagde me met mijn princesse hair en zei dat hij de prinses eruit zou knippen. Ik zei dat ik hem vertrouwde en dat zelfs indien er iets mis zou gaan, het niet erg zou zijn ‘cause it’s hair, it grows back’! De T&G-kapper wees naar zijn kaal hoofd en lachte ‘that’s what I thought too, honey’.

Je haar laten knippen bij Toni & Guy is een aanrader. Net als de producten van de T&G-lijn Label M. Niet meteen de goedkoopste producten, maar je komt er lang mee toe en de kwaliteit is onberispelijk.

Als je ook eens model wilt zijn, and believe me, het supermodelgevoel ga je zeker hebben eens je in de studio binnen komt, bel dan naar 0493/566884 of mail naar academy@toniandguy.be. Voor meer info: http://www.toniandguy.be/

Courtesy from Toni & Guy Antwerpen


1 opmerking:

  1. ik wil foto's zien! :) Ik ga volgende week ook naar de academie voor een free haircut, ik hoop dat ik het ook zo fijn ga vinden!

    BeantwoordenVerwijderen