zaterdag 14 mei 2011

Good Hair

Good hair
Een tijdje terug zag ik op Oprah een interview met Chris Rock over zijn documentaire ‘Good hair’.
Chris Rock kwam op het idee om een documentaire te maken over Afro-Amerikaans haar nadat zijn vijfjarig dochtertje hem vroeg: Daddy, how come I don’t have good hair?
Hij ging op zoek naar de oorsprong van deze uitdrukking, good hair, en dit is het resultaat.

Chris Rock's quest naar good hair is een verhaal van extremen.
Gelovige Indiërs uit de laagste kaste offeren hun haar aan de goden en even later betaalt één of andere hollywoodster er 5000 dollar voor. 
Juist, 5000 dollar.
Kan je het niet ineens ophoesten?
No problem, we've got a lay-away plan.
Hoezo economische crisis?
En als het toch te duur moest zijn, neem dan gewoon een perm.
Hell, breng je dochter mee en geef haar een kidee perm.
Yes mam, drie jarige kindjes krijgen pakken bijtende chemicaliën op hun haar en hoofdhuid gesmeerd om toch maar die Europese wapperende manen te krijgen.

Ik geef toe, ik heb mijn haar ook gemarteld!
Maar dan net om krulletjes te krijgen.
Je hoort het zo vaak, mensen met sluik haar willen krullen, mensen met krullen willen sluik haar.
Zijn we dan allemaal haar-bipolair?


Voor een avondje oohs en aahs en what the hells, 



Enjoy!

En gewoon voor mijn eigen nieuwsgierigheid: wat voor haar hebben jullie en wat voor haar zouden jullie willen hebben?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten