woensdag 1 augustus 2012

Choc-o-lait

Ok, de laatste dagen was het wel aan de warmere kant, maar als we allemaal eerlijk zijn, hebben we deze zomer nauwelijks zomer gehad. Meerdere avonden heb ik in een lange pijamabroek en met een dekentje op de zetel gezeten. En wie lange pijama en dekentje zegt, zegt in één adem ook: warme chocolademelk!

Telkens ik in Brussel Zuid station moet zijn, wandel ik snel naar de Carrefour voor een voorraadje Choc-o-lait stokjes. Normaal gezien hebben ze maar 3 smaken in stock, maar de laatste keer dat ik er was, was er een heus assortiment nog beschikbaar.


Ik koos voor de smaken milk, cointreau, natural vanilla, caramel en dark. Er lag nog hazelnut en coffee. Hazelnut liet ik liggen wegens mijn notenallergie. Coffee had ik al gekocht en vond ik niet zo lekker.

Maar wat is Choc-o-lait nu eigenlijk? Choc-o-lait zijn blokjes chocolade op een houten stokje. De bedoeling is dat je dit als een lepel door warme melk roert. Hierdoor gaat de chocolade smelten en krijg je chocolademelk. Easy as pie! 

Voor een verkooppunt bij jou in de buurt, klik . 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten