vrijdag 10 februari 2012

Valentijnstip

Ladies, vandaag heb ik nog een leuke cadeautip voor jullie. Ik heb veel vriendinnen die gewoon niet weten wat ze voor hun vriend moeten kopen. Ik had het hier vroeger ook moeilijk mee. Tot ik het groot cadeaus-kopen-voor-mannen-geheim ontrafelde. Mannen hebben graag praktische dingen. Spullen die ze elke dag kunnen gebruiken. Ga dus gerust voor een lekker warme sjaal, mooie handschoenen, een stoer horloge. Over stoer gesproken: elke man is diep van binnen een echte macho-man! Type Hugh Hefner. Ik heb het niet over de peroxide harem die elke minuut van de dag rond de man zwermt, maar over zijn levensstijl. De hele dag rondhuppelen in een (tuxedo)badjas, cognac drinken en sigaren roken. Ik heb er zo eentje thuis. Als hij eens een dag niet keihard werkt, zit hij in zijn badjas met een glas whiskey achter zijn computer of in de zetel met een boek. Daarom kreeg hij van mij ook voor Valentijn een fles whiskey. Ondertussen heeft hij al een mooie verzameling whiskeys. Geloof me, het is heel moeilijk om een man te vinden die dat niet weet te appreciëren! Als je geen cadeautje weet voor jouw vriend, ga dan voor een fles Johnnie Walker Black Label. Ik raad steevast deze fles aan omdat het deel maakt van een reeks. In principe begin je met een Red Label (+/- 15 euro). Deze is echter redelijk "gewoon". Het vriendje gebruikt deze voor te mixen met cola of andere drank. De Black Label is al wat specialer (+/- 25 euro). Voor een glaasje op café betaal je al 8 tot 10 euro. Je kan ook eventueel gaan voor een Double Black. Deze is een beetje duurder. Het jaar erop kan je een fles Green Label geven ( +/- 40 euro). Het jaar daar op een Gold Label (+/65 euro, beperkte beschikbaarheid). Deze laatste is wel een dessert whiskey. Now how weird is it that I know that? De laatste in de reeks is ineens een pak duurder. In België kost de Blue Label rond de 160 euro. Ken je iemand die binnenkort met het vliegtuig op reis gaat? Vraag of hij een fles Blue Label mee neemt. In de duty free kost deze namelijk "maar" 150 dollar. Ik kocht een fles op de vlucht van New York naar Brussel op een moment dat de dollar heel laag stond. Ik betaalde 104 euro in plaats van 160. Et voilà, het vriendje heeft een happy Johnnie Walker familie.


Ondertussen kocht ik hem (of hij voor zichzelf) nog een aantal andere whiskeys. Hier zitten een aantal heel speciale tussen die ik wel eens graag wil bespreken, maar om een whiskey-collectie te beginnen is Johnnie Walker een goed vertrekpunt. Prijs-kwaliteit is dik in orde. De Blue Label is misschien wel wat overprized maar is het dan ook een cultobject. Zoals de 2.55. Kuch kuch, hint liefje, hint!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten