zaterdag 14 juli 2012

Bacardi Legends - Marco's Bacardi Fizz

Geschiedenis
Met zijn cocktail Marco’s Bacardi Fizz kroonde Marc Bonneton van L’Antiquaire in Lyon zicht tot winnaar van de eerste editie van de Bacardi Legacy Cocktail Competition. De inspiratie voor zijn recept haalde hij bij Henry Charles Ramos die in 1888 de Twist on a Gin Fizz ontwikkelde. Marco ruilde de gin voor Bacardi Superior en verving de oranjebloesem uit het originele recept door groene Chartreuse, een product afkomstig uit Voiron, vlakbij zijn thuisstad Lyon. Het resultaat verschilt behoorlijk van zijn inspiratiebron, maar behield wel de aromatische structuur en uitgesproken textuur van Ramos’ oorspronkelijke mix.



Benodigdheden
- 5 cl Bacardi Superior
- 4 cl Room
- 1 eiwit
- 1,5 cl groene Chartreuse
- 1,5 cl limoensap
- 1,5 cl citroensap
- beetje spuitwater




Bereidingswijze
Giet alle ingrediënten (behalve het spuitwater) in een shaker, gevuld met ijs.
Krachtig shaken.
Giet door een zeef in een hoog glas.
Werk af met een beetje spuitwater en een takje munt.





Beoordeling
Ik heb deze cocktail zelf niet gedronken. Rauw ei maakt me wat bang. Onnozel van mij natuurlijk want in chocomousse zit ook rauw ei. Maar ik voelde me al de hele dag pips, dus had ik geen zin om mijn demonen te bekampen. De Hubby wierp zich op als vrijwilliger om dit drankje te testen and he loved it. Smooth, zurig en kruidig. Dit zijn de drie woorden die hij gebruikte. Hij noemt dit de ideale poolside cabana cocktail maar vindt het wel aan de "zware" kant. Zwaar als in 1/4 van deze cocktail is room. 

Cheers!
Next one (and so sadly, the last one) up: Superior maple cup

Geen opmerkingen:

Een reactie posten