vrijdag 1 juni 2012

Battle of the dry shampoos

Ik ben van het principe, als ik mijn haar echt niet moet wassen, dan was ik het niet. Want je haar wassen, is een straatje zonder einde. Hoe vaker je het was, hoe sneller het vet wordt. Het zal jullie dan ook niet verbazen dat ik fan ben van droogshampoo.

Ondertussen heb ik er al drie kunnen uittesten. Vandaag nemen zij het tegen elkaar op in een epische clash: Battle of the dry shampoos!




Schwarzkopf Droogshampoo in Fresh
Dit is de allereerste droogshampoo die ik kocht. Ik had er niet veel verwachtingen van, maar uiteindelijk wist dit busje me te bekoren.

Hoe werkt het?
Borstel je haren uit. Leg een handdoek over je schouders. Schudden voor gebruik. Spuit van op een afstand van 20 cm gelijkmatig over de wortels van je haren. Even laten inwerken. Goed uitborstelen of met een haardroger uitblazen.

Wat doet het?
Ik was hier best tevreden van. Mijn haar zag er niet meer vet uit. Jammer genoeg zag het er ook niet meer bijster shiney uit. Aangezien je een soort van poeder op je haren aanbrengt, wordt het dof. De geur van het product vond ik ook niet erg aangenaam. Het deed me denken aan Keuls water. 

Wat kost het?
2,89 euro voor 150 ml.

Batiste Dry Shampoo in Blush
Omdat ik niet 100% tevreden was over de droogshampoo van Schwarzkopf maar wel geïntrigeerd was door de werking ervan, ging ik verder op zoek naar de perfecte droogshampoo voor mij. Enter Batiste Dry Shampoo. Deze komt in drie geuren: original, tropical en blush. De roze kleur van Blush sprak mij aan. En zo geschiedde.

Hoe werkt het?
De instructies op de fles zelf waren karig: schudden, 30 cm afstand houden, inmasseren met vingers, uitborstelen met borstel met natuurlijke haren. Ik besloot om dezelfde techniek toe te passen als de instructies van de Schwarzkopf droogshampoo beschreven.

Wat doet het?
Het eerste dat me opviel, was dat de geur veel aangenamer was! Een echt roze geur. I like! Ook zag mijn haar er minder dof uit. Nog een plus! Ja, ik ben best tevreden over deze droogshampoo. Alleen vind ik het jammer dat de instructies zo kort en eigenlijk helemaal niet behulpzaam zijn. Als ik deze droogshampoo als eerste gekocht had, had ik 'em volledig verkeerd gebruikt, want dan zou ik heel mijn haar ingespoten hebben, in plaats van enkel mijn wortels. 

Wat kost het?
3,99 euro voor 150 ml.

Syoss Anti-Grease Dry Shampoo 
Dit is de nieuwste telg in mijn familie droogshampoos. Waarom ik deze aankocht als ik toch ze tevreden was over de droogshampoo van Batiste? Simpel, it was sold out, baby!

Hoe werkt het?
De instructies op de fles zijn bijna woord voor woord dezelfde als die bij Schwarzkopf. Hmmm,....

Wat doet het?
Syoss belooft één dag extra frisheid en anti-vet effect zonder het haar te wassen. Wel, dat doet het dus niet! Mijn haar zag er misschien 2 uur netjes uit, en dan werd het ineens erg vet. Omdat ik dacht dat ik het product verkeerd had gebruikt, gaf ik het nog een kans. En nog een, en nog een. Na vier keer besloot ik dat dit spul echt niet werkt. Jammer! Wel is de geur goed. Neutraal. Zowel geschikt voor mannen als vrouwen. Die graag hebben dat hun haar er vet uitziet. 

Wat kost het?
4,99 EUR voor 200 ml nutteloos spul. 

Conclusie
Duurder is niet altijd beter. Mijn favoriet is most definitely Batiste Dry Shampoo. 

5 opmerkingen:

  1. I like Batiste! Hoewel ik er nu ook een van Redken heb, die ook goed is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die van Redken heb ik precies nog niet zien liggen. Als je zou moeten kiezen tussen Redken en Batiste, voor welke zou je gaan?

      Verwijderen
  2. Ik probeerde ze ook al alle3 en eigenlijk vind ik dat ze allemaal wel prima werken... Die van Swarzkopf kocht ik vele jaren omdat er toen nog geen gelijkaardige producten bestonden en die werkt prima al verstopt het spuitgaatje daarvan af en toe. Batiste werkt voor mij prima maar die vind ik erg duur en syoss vind ik zeker ook ok, die koop ik meestal als er 1+1 gratis is op syoss :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had hetzelfde probleem met de bus van Schwarzkopf, maar gelukkig stond er achter op de bus hoe je het moest proper maken. Ik snap maar niet waarom die van Syoss niet werkt bij mij want ik hoor er zoveel goeds over. Misschien een slechte bus?

      Verwijderen
  3. Ik vind die van syoss ook echt niet goed ...

    BeantwoordenVerwijderen