maandag 15 april 2013

Me and my besties!

Het eerste dat ik 's ochtends doe is mijn gezicht reinigen en me opmaken. Tegen dat ik mijn man een kus geef, is mijn gezicht al uitgebreid geknuffeld door mijn make-upborstels. Hoewel ik een uitgebreide collectie heb, merk ik dat ik toch steeds teruggrijp naar een aantal specifieke kwasten. Vandaag toon ik jullie mijn favorieten.



1. Sigma - F60 Foundation

De foundation borstel van Sigma wordt door mij niet echt gebruikt waar hij voor dient. Ik gebruik hem om fallout onder mijn ogen weg te werken en om mijn wenkbrauwbot te highlighten. Door de afgeronde vorm past hij namelijk perfect in de boog van mijn wenkbrauw en in de hoeken van van ogen. Deze borstel maakte deel uit van een set, maar is ook los te verkrijgen voor 16 dollar (excl. verzendingskosten). 

2. Sonia Kashuk - Kabuki Brush

Deze Kabuki borstel is waarschijnlijk de beste aankoop uit heel mijn stash. Youtube Guru Elle Fowler is lyrisch over de borstel van Sonia Kashuk en toen ik eindelijk voet in Target zette, koos ik dit lieverdje uit. Zacht, gemakkelijk te reinigen, verliest geen haartjes en het beste van al,... maar 20 dollar!

3. Hema - Eyeshadow

De goedkoopste borstel  (ongeveer 2,5 euro) uit de verzameling is deze oogschaduwborstel van de Hema. Doet zijn werk en dat is genoeg. 

4. MAC - 116 Blush Brush

Mijn eerste MAC borstel en mijn favoriete MAC borstel. Kwaliteitvol, maar prijzig. Ik telde hier 34 euro voor neer. Gelukkig verliest hij nauwelijks haartjes, dus ik kan er lang gebruik van maken.

5. Hema - Eyelash

Ook deze borstel gebruik ik voor een ander doel. In plaats van mijn wimpers te borstelen, leg ik er mijn wenkbrauwen mee in de plooi. Met een prijskaartje van nog geen 3 euro weerom een koopje.

6. MAC - Softpoint Sponge Applicator

OK, technisch gezien is dit geen borstel maar een applicator. Omdat het zo'n tof en handig item is, mag hij toch in deze post prijken. Ideaal om concealer mee aan te brengen en mijn allerbeste vriendje! Ik kocht 'em voor 12 euro.

7. Sigma - E40 Blending Brush

De ultieme blending brush, zeg dat ik het u gezegd heb! Hij verliest wel wat haartjes, maar is zelfs na 2 jaar still going strong! Maakte deel uit van een set en is ook afzonderlijk te verkrijgen voor 12 dollar (exclusief verzendingskosten).


Verkrijgbaarheid
MAC en in winkels
Sigma
- Hema brushes enkel in winkels
- Sonia Kashuk enkel in Amerika :(

Geen opmerkingen:

Een reactie posten